Overslaan naar content

Jurgen, Werkplaatsplanner

''De spin in het web tussen klant en monteur.''

Kloppend hart van de werkplaats

“Als werkplaatsplanner zorg ik ervoor dat monteurs precies weten wat ze wanneer moeten doen. Een motorstoring, kapotte verlichting of het monteren van een accessoire? Samen met het plannersteam zorgen we ervoor dat alles op tijd en naar de wens van de klant wordt uitgevoerd.”

Met het kantoor letterlijk in het midden van alle werkplaatsen, is de planning het kloppend hart van de werkplaats. “Wij houden klanten op de hoogte van de voortgang van de reparaties en sparren met monteurs over hoe reparaties het beste en het snelst kunnen worden uitgevoerd. Je bent echt een spin in het web en dat maakt mijn werk zo leuk om te doen.”

''Het maakt niet uit waar je wieg stond. Wij hebben jouw kennis nodig''

Diversiteit en vakkennis “Ik herinner me nog goed een kerstspeech van onze directeur Dave: ‘Het maakt niet uit waar je wieg stond, wij hebben jouw technische kennis nodig’. Dit vat ons team ook perfect samen: collega’s van 18 tot 67 jaar en van het dorp hiernaast tot uit Roemenië, Polen en Oekraïne. Wij voeren bijna alle reparaties zelf uit en sleutelen aan verschillende merken en typen voertuigen – van nieuw tot oud. Daarvoor is veel technische kennis nodig. Dankzij ons diverse team hebben we die kennis in huis én leren we veel van elkaar. In mijn 30 jaar bij Kleyn heb ik enorm veel geleerd en leer ik nog steeds elke dag bij. Denk aan de komst van de elektrische en hybride voertuigen en steeds complexere systemen.”

De werkplaats van de toekomst “Toen ik in 1995 begon als magazijnmedewerker, was de werkplaats vooral gericht op reparaties voor klanten uit Oost-Europa. Als je via de receptie werd gebeld, werd je naam omgeroepen en moest je zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde telefooncel op het terrein. In 2007 ging ik naar de werkplaatsplanning, wat destijds nog gebeurde met pen en papier. Het mag duidelijk zijn dat er inmiddels veel is veranderd: we hebben nu ook klanten dichterbij huis, de autotechniek is complexer geworden en onze planningssystemen geavanceerder. We werken toe naar de werkplaats van de toekomst: elke klant kunnen helpen, ongeacht welk voertuig. Ik hoop de werkplaats zo te kunnen achterlaten wanneer ik met pensioen ga. Maar dat duurt nog even, tot die tijd werken we elke dag samen om dit doel te bereiken en ga ik bovenal elke dag met plezier naar mijn werk.”

Andere verhalen

Leren sleutelen van ervaren monteurs

Lucas, Monteur Vans

Trucks verkopen over de hele wereld

Bob, Sales Manager

Relaties opbouwen in Spanje en Italië

Claudia, Client Advisor

Werken bij Kleyn Group

Vraag en aanbod op de internationale markt verandert van dag op dag. Ons werk dus ook. Alle afdelingen van sales tot aan marketing, administratie en ict spelen slim en razendsnel in op bewegingen van de markt.